Sahabatku

Friday, November 11, 2011

11.11.11

Huhu penat siot dok kemas blik huhu yalah nak pindah rumah hujung bln ni..tapi mcm nak pindah thn depan coz nak setel wedding aku dulu hehhe....dok berblog ni tiba2 cik lydah bgth pasal kenaikan gaji....masa lepas bajet  2012 tu asalnya ikut gred tapi semalam k.ona ada menyatakan mengikut gaji sebaris pulok,...

INI YANG MENGIKUT GRED

Sumber petikan berita harian
” Mulai tahun 2012, Kenaikan Gaji Tahunan penjawat awam akan ditingkatkan antara RM80.00 – RM320.00 mengikut gred. Disamping itu, bagi penjawat awam yang menerima opsyen SBPA, akan mendapat faedah kenaikan gaji, di antara 7 hingga 13 peratus.”
Jadual Gaji Sebaris SBPA bolehlah ditafsirkan seperti di bawah:

Contoh perkiraan Gaji sebaris PT17
gred 17,22,26 akan disepadukan
gaji minimun 17 = RM820.38
gaji maksimun 26 = RM3266.95

dalam SBPA mata gaji untuk gred 17,22,26 akan di buat dalam satu baris.
T1 = RM820.38
T2 = RM940.29
T3 = RM1060.20

Berdasarkan kedua2 sistem gaji untuk thn depan (klu ada cilap sory rrr) ada kelainan.Satu masih pakai SSM dan yang baru SBPA, klu yang baru tu aku dengar2 le klu kita berprestasi buruk akan diberhentikan kerja..tapi bg aku, aku tak kisah yang mana2 pun..janji ada kenaikan.....Comment cikit para blogger..;..

Oppp dok tersasul pasal gaji baru pulok....lupa ari ni 11.11.11..ramai jugak yang dok sibuk nak bt kenduri time2 ni (cthnya mber aku), nk beranak ari ni pun ada huhu tambah2 yang dok terengganu (tak ke gitu) yalah dalam ic mestilah 111111.11.---- senang tu hehheh,tak kurang juga adalah nak bt reunion le, nak bt mcm2 lg le...tak fhm le aku....
Bagi aku le benda2 smua ni klu nak bt tak pyah le nak tunggu tarikh cantik ke pe yang penting niat.. tak betoi gitu...kat fb dok heboh 11.11.11...huhu atas diri le...hehheh.....
Ok le dari aku terbuat kuaw ayat tak sepatutnya baik aku zip..............bye

2 comments:

  1. haha, aku stuju! xpaham aku ape la yg nk dikecoh2kn sgt ngn 11.11.11 ni... kalo anniversary kita jatuh kt tarikh tu kan ke xbest sbb kna kongsi tarikh anniversary ngn org lain, jadiknya da xspesel plk!

    ReplyDelete
  2. haha th tak pe....dlm fb bising2 dah...tk nk le kongsi trkh dng org

    ReplyDelete